Warning: unlink(/home/kmandrys/domains/mupiko.pl/public_html/plugins/system/lazydbbackup/dumps/lazydbbackup_checkfile.1524178800) [function.unlink]: Permission denied in /home/kmandrys/domains/mupiko.pl/public_html/plugins/system/lazydbbackup/lazydbbackup.php on line 114

Warning: touch() [function.touch]: Unable to create file /home/kmandrys/domains/mupiko.pl/public_html/plugins/system/lazydbbackup/dumps/lazydbbackup_checkfile.1524524400 because Permission denied in /home/kmandrys/domains/mupiko.pl/public_html/plugins/system/lazydbbackup/lazydbbackup.php on line 117
dysortografia 7-8 lat

DYSORTOGRAFIA. Symultaniczna nauka poprawnej pisowni dla dzieci w wieku 7-8 lat

dysort1
dysort2
dysort3
dysort4
Producent Wir

Rabat
Cena sprzedaży 31,90 zł
Cena sprzedaży z rabatem


Preloader

Autor: Agnieszka Bala

Autorka ćwiczeń zastosowała efektywną metodę nauki ortografii polegającą na globalnym zapamiętywaniu wyrazów (ortogramów). To sprawdzone rozwiązanie dla dzieci, które znając reguły ortograficzne, wciąż nie potrafią ich zastosować i sprostać wymaganiom edukacyjnym.

Karty polecamy:

  • uczniom, u których nauka ortografii tradycyjną metodą reguł nie przynosi efektów;
  • dzieciom zagrożonym dysortografią lub dysleksją oraz uczniom, którzy taką diagnozę już otrzymali. 

Dlaczego alternatywna metoda?

Wszelkie reguły językowe przyswajamy poprzez abstrahowanie ich z materiału językowego, a więc w sposób nieuświadomiony. Pamięciowe opanowanie reguł ortograficznych tylko w niewielkim stopniu może poprawić poziom ortografii u dzieci z predyspozycjami dysortograficznymi i dyslektycznymi. Gdy dzieci uporczywie, w wyrazach o wysokiej frekwencji, powtarzają błędy w zapisie, należy przypuszczać, że przyczyna tego zjawiska nie leży w braku znajomości zasad. Ponadto, nawet przy bezbłędnym opanowaniu pamięciowym reguł, umiejętność stosowania ich w praktyce nie jest wcale logicznym następstwem. W przypadku dzieci z dysortografią powinno się wykorzystać mechanizmy globalnego, prawopółkulowego zapamiętywania, przypominającego "fotografowanie" słowa.


Jak pracować?

Ćwiczenia nie wymagają uczenia się zasad ortograficznych. Strategie prawopółkulowe dotyczą rzeczowników konkretnych w mianowniku. Wybrane rzeczowniki zostały zebrane w określone grupy semantyczne — najczęściej czytane i zapisywane wyrazy przez dzieci w wieku 7-8 lat. Ortogramy wielokrotnie powtarzają się w różnych typach zadań, co pozwala dzieciom szybko i skutecznie pokonać trudności z prawidłowym zapisem wyrazów. Zapamiętywanie ortogramów oparte jest na zasadzie„prawa pierwszego połączenia". Dzieci w sposób wzrokowy zapamiętują prawidłowy zapis wyrazu, następnie piszą go po śladzie, przepisują, a na koniec samodzielnie podpisują obrazek.

Metodyka postępowania to:

• kilkakrotnie "fotografuj" wyraz (zapamiętaj go wzrokowo),

• wielokrotnie czytaj wyraz na głos (zapamiętaj jego dźwięk),

• pisz po śladzie (zapamiętaj ruch prowadzonej ręki),

• przepisuj wyraz (koordynuj wzrok z ruchem ręki),

• samodzielnie napisz wyraz.

Format: A4

ISBN: 975-83-65423-40-5

Liczba stron: 72

 
 
Nikt jeszcze nie recenzował tego produktu.

Partnerzy

 

 

Centrum Neuroterapii - Poradnia neurologopedyczna EDULOGMED, Specjalistyczny gabinet neuroterapii EEGBIOFEEDBACK

Wydawnictwo KOMLOGO  Centrum Metody Krakowckiej  Wydawnictwo Edukacyjne WE   

Copyright © 2013-2016 Mupiko - Projekt i wykonanie: KM